Szigetköz

2010.08.01-08.08.

Kenutábor a Szigetközben

A Családok Kulturális és Szabadidősport Közhasznú Egyesülete 2010. augusztusában Magyarország egyik legszebb természeti értékeit felvonultató tájegységére szervezte kulturális-sport táborát. Az évek óta edzésben lévő családok már felkészülten vették a több kilométeres táv leküzdését, így Mór patinás terén történő találkozás pontosan létre is jöhetett. Innen már együtt folytattuk utunkat Pannonhalmára, a bencés apátság monumentális épületegyütteséhez, a szerzetesek lenyűgöző könyvtárában gyűjtöttünk erőt, hogy felbaktassunk a szőlőhegyre, nem csak a hegy leve kedvéért. Az ötletesen, praktikusan kialakított pince rendszer kivívta minden elismerésünket.

Dunaszigeti szállásunkon elégedetten tapasztaltuk, hogy karnyújtásnyira táborozunk a víztől. Másnap el is látogattunk Dunakilitibe, hogy a duzzasztómű megismerésével megérthessük a Szigetköznek oly sok problémát okozó emberi kéz irányította változásokat. Aztán két napig evezés, evezés, evezés.

A Duna ágak lenyűgöző élővilágát nem csak szemmel tapasztalhattuk meg, hanem szó szerint a bőrünkön érezhettük mikor elakadtunk az egyik kis csatornában és lelkes csapatunkat meglepték a szúnyogok. No de ezt is túléltük. Az esti közös bográcsozásokat már kevésbé, mert a fáradt és éhes csapatot az idei évben Béla főszakács helyett, Gábor főszakács tartotta jól ízes falatokkal olyannyira, hogy az utolsó napon mindenki kiereszthetett a nadrágszíjon. Ha már nap, mint nap kenuval jártuk a Duna ágakat hát úgy véltük, amennyire csak lehet meg kell ismernünk annak egészét, ezért a szálláshelyünk közelében lévő szigetközi vízügyi-modellt, és a szigetközi élővilágot bemutató kiállítást is megtekintettük, ahol repültek az órák az interaktív eszközökkel.

Mosonmagyaróvár csak pár kilométerre volt táborhelyünktől így elsőként oda tettünk hosszabb kirándulást. A virágos, tiszta városkában a várat, a vármúzeumot és a Gyurkovics-gyűjteményt csodálhattuk meg. Másnap reggel aztán irány Lébény, ahol megtekintettük a bencések által a XII. században Szent Jakab tiszteletére épített templo-mot, ami mintha a jáki templomunknak ikertestvére lenne. Ha már ilyen messze utaztunk Kozármislenytől akkor nem maradhatott ki programunkból Győr városának megtekintése.

Először a gyerekek örömére városnéző kisvonattal ismerked-tünk a csodás Duna parti paloták-kal, épületekkel, majd gyalogosan vettük be a várost székesegyházastól, kályhamúzeumostól, színházastól, városházástól, szökőkutastól.

Visszatérve a természetbe este valódi hódlesre indultunk.

Vasárnaptól vasárnapig nyaraltunk, sportoltunk, szórakoztunk, művelődtünk, remélem mára már mindenki ki tudta pihenni az aktív nyaralás örömeit.